potrzebujesz podwózki

Taxify ma na celu zwabić kierowców Uber z większym udziałem taryfy

Kluczem do sukcesu dla jeźdźców jest utrzymanie zadowolenia kierowców, dzięki czemu uruchamia aplikację, zapewniając wystarczająco dużo samochodów, aby zaspokoić zapotrzebowanie na pasażerów.

Estońska nowo powstała firma Taxify liczy na przewagę nad kierowcami i zdobyć olbrzymi Uber, oferując większy udział w zyskach.

Upstairs na całym świecie, na przykład Addison Lee i Lyft, próbują złapać Uber na rynku dzielenia się pojazdami na żądanie, zapewniając lojalność wobec marki.

Ale Uber zebrał masę krytyczną i osiągnął wycenę ponad 60 miliardów funtów w ciągu zaledwie ośmiu lat pomimo braku zysków. To utrzymuje rywali na dystans, częściowo poprzez zachęty kierowców do pozostania online.

Taxify, minnow w porównaniu do Uber, nie może sobie pozwolić na takie przywileje, ale uważa, że biorąc mniejszy udział taryf – 10-20 procent w porównaniu do Uber 20-25 procent – może kraść udział w rynku z siedzibą w San Francisco rywalizować.

 

A post shared by Taxify (@taxify) on

Ma również nadzieję, że umożliwienie kierowcom korzystania z gotówki, a także taryf karty kredytowej pomoże również przyciągnąć więcej pasażerów.

„Największą zaletą Taxify jest skupienie się na dobrej obsłudze, traktując kierowców i jeźdźców lepiej niż inne platformy. Oznacza to, że dzięki niższym opłatom wyższe wynagrodzenie kierowców „, powiedział dyrektor generalny Markus Villig z Reuters w siedzibie Taxify w Estonii. „Pod koniec roku myślę, że będziemy na pierwszym miejscu w 10 krajach w Europie i Afryce”.

Rzeczniczka Ubera odmówiła komentarza do tej historii, ale Uber powiedział, że w zeszłym roku osiągnęła dochody około 20 miliardów dolarów. Villig powiedział, że Taxify generował taryfy warte „dziesiątki milionów euro” każdego miesiąca.

Jego podstawowy model biznesowy jest identyczny – zarówno podwiązanie pasażerów z kierowcami pracującymi na własny rachunek. Wiele obecnych firm kabinowych w Europie opracowało

Aplikacje do działania w podobny sposób, ale większość skupia się na swoich rynkach krajowych.

Ale Taxify jest nietypowy w przypadku uruchomienia w około 18 krajach, głównie mniejszych rynkach w Europie Wschodniej i Afryce, gdzie Uber nie jest obecny lub nie jest jeszcze dominujący.

Podobnie jak w przypadku polskie kasyno online, konkurencja pomiędzy Uber a Taxify sprawia, że klienci są szczęśliwi, jak wygrywają jackpot.

Uber zazwyczaj bierze udział w rynku, dając kierowcom pieniądze, aby podpisać aplikację – płacąc je, nawet jeśli nie prowadzą pasażerów. Następnie, gdy staje się bardziej popularny wśród pasażerów, wycofuje się zachęty. Analitycy twierdzą, że Uber zamierza zbudować franczyzy klientów i stabilność kierowców, aby dominować na rynku.

Taxify unikał kosztownej głowy głów z jej znacznie większym rywalem, ale jego model wkrótce będzie testowany jak Villig planuje uruchomić w Londynie – Uber’s największy europejski rynek w nadchodzących miesiącach.

„Wchodzimy jako druga fala”, powiedział Villig.

Założona 3-1 / 2 lata temu firma Taxify zatrudnia 140 pracowników na całym świecie, z których jedna pochodzi z Estonii. Mówi, że ma 2,5 miliona aktywnych pasażerów w 18 krajach. Uber mówi, że ma ponad 12 000 osób na całym świecie i miliony pasażerów w 70 krajach.

 

A post shared by Uber (@uber) on

W Afryce Villig powiedział, że Taxify zatrudnił 20 byłych menedżerów Uber, pomagając w ekspansji w takich miastach, jak Lagos, Kair czy Johannesburg.

Uruchomienie wzbudziło finansowanie zewnętrzne w wysokości 2 milionów euro od lokalnych przedsiębiorców typu venture capital. Podobnie jak Uber, jest to strata, chociaż „blisko do rentowności w ciągu ostatnich sześciu miesięcy” powiedział Villig.

Uber poinformował pod koniec maja, że strata netto za pierwszy kwartał, wyłączając opcje na akcje i inne pozycje, zmniejszyła się do 708 milionów USD z 991 milionów USD w czwartym kwartale.

Taxify i Uber napotyka wiele takich samych wyzwań prawnych i handlowych.

W ubiegłym miesiącu główny obrońca najwyższego europejskiego trybunału stwierdził, że Uber był poważnie zaniepokojony europejskimi ambicjami, twierdząc, że powinien być uregulowany jako firma transportowa, a nie pośrednik elektroniczny on-line.

Opodatkowanie mogłoby być traktowane w ten sam sposób, co zwiększyłoby podatność na nowe przepisy wprowadzane przez coraz większą liczbę miast europejskich.

Podobnie, przepisy dotyczące podziału jazdy w miastach takich jak Brno w Czechach mają zastosowanie do Taxify as Uber.

Uber napotyka na skargi ze strony kierowców w Londynie, Francji i Stanach Zjednoczonych, którzy byli niezadowoleni z powodu odszkodowania.

Ale Taxify miał również protesty z kierowców w Estonii niezadowolonych z tego, jak firma obcina taryfy. Villig odmówił komentarza.

Choć analitycy nie oczekują, że Uber zostanie zdemaskowany przez Taxify w najbliższym czasie, estoński model niższego prowizji firmy może wywierać nacisk na marżę firmy Uber w krajach, w których zamierza obniżyć taryfy lub zwiększyć swój udział taryf.

„Uber nadal jest liderem rynku, co daje im możliwość wzięcia wyższych opłat” – powiedział Villig. „Ale myślę, że z biegiem czasu, zdecydowanie muszą być bardziej konkurencyjne.”

Dodaj komentarz